Återbetalningspolicy

 

Fyll i din adress i fullständigt format, annars returneras paketet du skickar till oss eller så kan vi i vissa fall avbryta beställningen. Obs! Det är nödvändigt efter att ha skickat paketet att skicka ett e-postmeddelande till oss om det awb-nummer som du returnerade paketet till oss.

LÄMNA TILLBAKA

Om du gjorde beställningen per telefon eller via ett meddelande på Facebook, för att returnera, vänligen skicka ett e-postmeddelande till customer@allamode.se, där du anger ditt namn och efternamn, beställningsnummer, kod / koder för de returnerade produkterna, e-postadress, kurirföretaget som du returnerade produkten till oss, AWB mottaget från kurirföretaget och IBAN-kontot tillsammans med dess innehavare, för att ersätta dig det belopp som är relaterat till produkterna.

För att få returnera  behöver produkten vara oanvänd och måste vara i samma skick som du fick den. Den måste också finnas i originalförpackningen och ha originaletiketten kvar.
För att få pengarna återbetalda behöver vi kvitto/bevis på köpet.

Skicka produkterna till vårt huvudkontor (adressen finns längst ner på sidan). För retur kan du använda vilket postombud du vill, såvida de har utrikes posttjänster. 

Vår returadress är:

C/O Knäredsgatan 29,

Halmstad,

Sverige

30250

 *Observera: Returfraktkostnader måste betalas av kunden.

 

Skicka inte tillbaka produkten till tillverkaren.

Annullering av beställningar

Alla beställningar kan annulleras tills de har skickats. När packnings- och fraktprocessen väl har startat kan den inte annulleras.

 

Återbetalning (om tillämpligt)

Så snart produkten har nått oss och har inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande om mottagandet. Vi kommer också att skicka ett meddelande till dig om att ansökan har godkänts eller avvisats.

Om ansökan har godkänts kommer penningåterbetalningsprocessen att initieras och beloppet kommer automatiskt att utfärdas på kreditkortet inom högst 30 arbetsdagar (helg ingår ej).

Kunderna betalar högst en gång för fraktkostnader (detta inkluderar returer); De betalar inte konsumenterna för att returnera produkten.

Om du inte längre vill köpa varorna och vill returnera dem, följ stegen ovan, beroende på hur du gjorde beställningen.

Genom att slutföra beställningen samtycker kunden till att all information som tillhandahålls säljaren är korrekt, fullständig och sann vid tidpunkten för beställningen som avses i detta dokument och i den utfärdade ordern.

Leveranser sker inom 30 dagar efter beställningen och för produkter i lager inom 15 dagar efter beställningen. Om produkten levereras inom den tidsfrist som anges ovan kommer allamode att informera kunden via e-post inom 7 dagar efter att beställningen gjorts, och kunden kan avbryta beställningen utan rätt att kräva skadestånd.

Kunden måste meddela allamode sin avsikt att returnera de köpta produkterna genom skriftlig meddelande (skickad via e-post customer@allamode.se) inom 30 kalenderdagar efter mottagandet av produkterna.

Kunden som har meddelat allamode i enlighet med artikel 7.6.1.2 ansvarar för att produkterna han skickar returneras inom 30 kalenderdagar, annars anser allamode att klagomålet är ogrundat och kan vägra returen.

Vid återlämnande av produkten kommer begäran att göras inom 30 kalenderdagar från anmälan om avsikten att återkalla avtalet, förutsatt att det är bekräftat att det returneras.

Produkter byts inte ut / byts ut.

Observera att produkterna måste returneras i originalförpackningen med originaletiketten.

Värdet av tilläggstjänster som betalats av kunden, inklusive men inte begränsat till transport av produkter, återbetalas inte.

Fördröjning eller brist på pengar (om tillämpligt).

Om du inte har fått pengarna, kontakta banken igen, eftersom det kan ta ett tag för pengarna att nå kortet.

Om du följde stegen ovan och pengarna fortfarande inte kom in på kontot, kontakta oss på customer@allamode.se